ФИЗИКА МЕН ӨМІР БАЙЛАНЫСЫ АРҚЫЛЫ ФУНКЦИОНАЛДЫҚ САУАТТЫЛЫҚТЫ АРТТЫРУ

Main Article Content

Медет Жәнібекұлы Қалмұрат

Аңдатпа

Физика пәнін оқыту барысында оқушылардың функционалдық сауаттылығын арттыруда өмірлік жағдайлармен байланыстырылған білімнің рөлі ғылыми тұрғыда негізделеді. Функционалдық сауаттылық – оқушының табиғи құбылыстарды түсіндіру, ғылыми ақпаратты талдау және оны күнделікті өмірде қолдана алу қабілеті. Физикалық заңдардың тұрмыстық техника, көлік қозғалысы, денсаулық сақтау, экологиялық құбылыстар және энергия үнемдеу сияқты өмірдің түрлі салаларында кең қолданылуы оқушылардың ғылыми ойлауын дамытуда ерекше маңызға ие. Осыған байланысты физика мен өмір арасындағы табиғи байланысты нақты мысалдар арқылы көрсету оқыту үдерісінің тиімділігін арттырады. Мақалада өмірлік контекске құрылған тапсырмалар, жағдаяттық есептер, зертханалық жұмыстар, зерттеу элементтері және STEM-жобалар сияқты әдістемелердің функционалдық сауаттылықты қалыптастырудағы тиімділігі талданады. Зерттеу нәтижелері физикалық білімді нақты өмірмен байланыстыру оқушылардың танымдық белсенділігін арттырып қана қоймай, ғылыми дәлелдерге сүйеніп шешім қабылдау дағдысын қалыптастыруға, жаратылыстану сауаттылығын кешенді дамытуға мүмкіндік беретінін көрсетеді.

Article Details

Журналдың саны
Бөлім
Мақалалар

##submission.citations##

PISA 2025 Science Framework (in Kazakh). Retrieved from https://pisa-framework.oecd.org/science-2025/kaz_kaz/ (Accessed: 05.01.2025).

Sarybayeva, A. Kh., Turmambekov, T. A., & Serikqyzy, A. (2019). Developing functional competence of future physics teachers through critical thinking technology (in Kazakh). Bulletin of Yasawi University, 1(111), 141–147.

“Kazakhstan-2050 Strategy: A New Political Course of the Established State” (in Kazakh). Retrieved from https://adilet.zan.kz/kaz/docs/K1200002050 (Accessed: 03.01.2025).

Mayanti, A., Poluakan, C., & Tumimomor, F. R. (2022). Effect of the problem-based learning (PBL) model using demonstration and experiment methods on physics learning related to Newton’s Laws. Charm Sains: Jurnal Pendidikan Fisika, 3(1), 9–14.

Bulletin of Yasawi University (2025). Retrieved from https://journals.ayu.edu.kz/index.php/habarshy/article/view/5547/1092 (Accessed: 26.11.2025).

“Aidyn Aimbetov – Cosmonaut of Kazakhstan.” Official material of the Space Agency of the Republic of Kazakhstan (in Kazakh, biographical information). Retrieved from https://www.gov.kz/memleket/entities/roscosmos?lang=kk

OECD (2022). PISA 2022 Assessment and Analytical Framework. Paris: OECD Publishing. Retrieved from https://www.oecd.org/content/dam/oecd/en/publications/reports/2023/08/pisa-2022-assessment-and-analytical-framework_a124aec8/dfe0bf9c-en.pdf

OECD. PISA 2022 Assessment and Analytical Framework. Retrieved from https://www.oecd.org/content/dam/oecd/en/publications/reports/2023/08/pisa-2022-assessment-and-analytical-framework_a124aec8/dfe0bf9c-en.pdf

KazNEB – Kazakh National Electronic Library (in Kazakh). https://kazneb.kz

PhET Interactive Simulations – University of Colorado Boulder. https://phet.colorado.edu

NASA – Microgravity and Weightlessness. https://www.nasa.gov/microgravity

Bulletin of Yasawi University (AYU Journals) – Resource containing related materials (in Kazakh). https://journals.ayu.edu.kz/index.php/habarshy