МЕТАТАНЫМДЫҚ СҰРАҚТАР АРҚЫЛЫ БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ СЫНИ ОЙЛАУЫН ДАМЫТУ
Main Article Content
Аңдатпа
Заманауи білім беру саласында сыни тұрғыдан ойлауды дамыту негізгі мәселелердің біріне айналды, өйткені білім алушылар көптеген ақпарат көзіне, әртүрлі көзқарасқа және өз бетінше қорытынды жасауға тура келеді. Сыни тұрғыдан ойлау деректерді талдау, салыстыру, түсіндіру, дәлелдерді тұжырымдау және олардың дұрыстығын бағалау қабілеті ретінде қарастырылады. Дегенмен, зерттеулер сыни тұрғыдан ойлаудың өздігінен дамымайтынын көрсетеді: ол ойлау процестерін саналы түрде реттеуді, яғни метатанымдық дағдыларды дамытуды өз ойлауы туралы ойлау, оны бақылау және түзету қабілетін қажет етеді. Бұл процесті қолдайтын тиімді тәсілдердің бірі білім алушының назарын тек мазмұнға емес, сонымен қатар түсіну, шешу стратегияларын таңдау, қателерді талдау және нәтижелерді бағалау процесіне бағыттайтын метатанымдық сұрақтар.
Article Details
##submission.citations##
Metacognitive strategies and development of critical thinking in higher
education. Rivas S. F., Saiz C., and Ossa C. (2022). Frontiers in Psychology, 13.
https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.913219
Problem-based learning metacognitive prompts for enhancing argumentation
and critical thinking of secondary school students. Marthaliakirana A. D., Suwono H.,
Saefi M., and Gofur A. (2022). Eurasia Journal of Mathematics, Science and
Technology Education, 18(9). https://doi.org/10.29333/ejmste/12304
The effect of two strategic and meta-cognitive questioning approaches on
children’s explanatory behavior, problem-solving, and learning during cooperative,
inquiry-based science Gillies R. M., Nichols K., Burgh G., and Haynes M. (2012).
International Journal of Educational Research, 53, 93–106.
Reciprocal peer-questioning: a strategy for teaching students how to learn
from lectures. King A. (1990) 313–318.
Qazaq Journal of Young Scientist Vol. 3, No. 12, December 2025
Questioning as thinking: a metacognitive framework to improve
comprehension of expository text. Wilson N. S., and Smetana L. (2011). Literacy,
–90
Metacognition and self-regulated learning. guidance report. Quigley A., Muijs
D., and Stringer E. (2018). Education endowment foundation:
https://educationendowmentfoundation.org.uk/education-evidence/guidancereports/metacognition
Thinking more wisely: using the Socratic method to develop critical thinking
skills amongst healthcare students. Ho Y.-R., Chen B.-Y., and Li C.-M. (2023). BMC
Medical Education, 23(1), 173.
Using a metacognitive learning approach to enhance students critical thinking
skills through mathematics education. Syaiful N., Huda N., Mukminin A., and
Kamid. (2022). SN Social Sciences, 2(4).
Exploring the role of metacognition in measuring students’ critical thinking
and knowledge in mathematics: a comparative study of regression and neural
networks. Varveris D., Saltas V., and Tsiantos V. (2023). Knowledge, 3(3), 333–348.
https://doi.org/10.3390/knowledge3030023
A meta-analysis of the effect of metacognitive instruction on mathematics
achievement. Hidayat R., Saad M. R. M., and Wewe M. (2025). Cogent Education,
(1). https://doi.org/10.1080/2331186X.2025.2517510
The correlation between metacognitive skills and critical thinking skills at the
implementation of four different learning strategies in animal physiology lectures.
Amin A. M. (2020). European Journal of Educational Research, 9(3), 1099–1113.