ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДАҒЫ МЕМЛЕКЕТТІК ҚЫЗМЕТКЕ ІРІКТЕУ ТАЛАПТАРЫН ЖЕТІЛДІРУ ЖОЛДАРЫ
Main Article Content
Аңдатпа
Бұл мақалада Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік қызметке кадрларды іріктеу мен қабылдау талаптарының қазіргі жай-күйі жан-жақты сараланып, жүйеде кездесетін өзекті мәселелер мен оларды шешу жолдары қарастырылады. Қолданыстағы нормативтік-құқықтық актілерді жетілдіру мен цифрландыру шараларына қарамастан, мемлекеттік қызметке қабылдау процесінде ашықтықтың жеткіліксіздігі, аймақтық теңсіздік, сұхбат кезеңіндегі субъективті бағалау, сондай-ақ жастардың бұл салаға қызығушылығының төмендігі сияқты проблемалар сақталып отыр. Сонымен қатар, мемлекеттік кадр саясатына бағытталған реформалардың іске асуы өз нәтижесін толық бермей келеді. Мақалада ұлттық заңнамаға, ресми статистикалық деректерге және ғылыми әдебиеттерге сүйене отырып, аталған кемшіліктердің себептері жүйелі түрде талданады. Сондай-ақ Канада, Оңтүстік Корея және Ұлыбритания елдерінің мемлекеттік қызметке кадр іріктеу тәжірибесіне салыстырмалы шолу жасалып, Қазақстан жағдайына бейімдеуге болатын тиімді модельдер ұсынылады. Зерттеу нәтижесінде әділеттілік пен тиімділікті арттыру мақсатында цифрлық ашықтық құралдарын енгізу, құрылымдалған сұхбат тәсілдерін қолдану бағыттары ұсынылады. Бұл бастамалар кәсіби, әділ әрі меритократия қағидаттарына негізделген мемлекеттік аппарат қалыптастыруға мүмкіндік береді.
Article Details
##submission.citations##
Law of the Republic of Kazakhstan "On Civil Service". – Astana, 2015.
Official data from the Agency of the Republic of Kazakhstan for Civil Service Affairs. – [https://qyzmet.gov.kz/]. Accessed: June 2025.
OECD. (2022). Public Employment and Management: Kazakhstan Review. OECD Publishing. https://www.oecd.org/publications
Nazarbayev University Graduate School of Public Policy. (2021). Civil Service Reform: International Experience and Recommendations for Kazakhstan. Astana: NU.
Aytzhanov, E. (2020). Current Issues of Personnel Policy in Civil Service. // Society and Era. No. 4, pp. 15–21.
Baigisiev, K. (2019). Youth and Civil Service. // Public Administration and Human Resources. No. 2, pp. 10–17.
Barzelay, M. (2001). The New Public Management. Berkeley: University of California Press.
OECD. (2017). Skills for a High Performing Civil Service. OECD Publishing. https://www.oecd.org/gov
UNDP. (2020). Public Administration Reform in Transition Economies. United Nations Development Programme. https://www.undp.org
Academy of Public Administration under the President of the Republic of Kazakhstan. (2023). Collection of Scientific Works. Astana.
Presidential Decree of the Republic of Kazakhstan. Kazakhstan – 2030 Development Strategy. 1997.
Nazarbayev, N.A. (2012). Kazakhstan – 2050 Strategy: A New Political Course of the Established State. Address to the Nation of Kazakhstan.
Tokayev, K.K. (2019). Constructive Public Dialogue – the Basis of Stability and Prosperity of Kazakhstan. Address to the Nation of Kazakhstan.
Tokayev, K.K. (2020). Kazakhstan in a New Reality: The Time for Action. Address to the Nation of Kazakhstan.
Junisbek, N. (2021). ElTutka: How the Civil Service Works. – Almaty: Qazaqstan, 238 pages.
Park, C. H., & Kim, S. (2021). Digital Recruitment Practices in South Korea’s Public Sector: Challenges and Opportunities. Asian Journal of Public Administration, 43(1), 24–41. https://doi.org/10.1080/02598272.2021.1878472
UK Civil Service. (2023). Fast Stream and Early Talent Annual Report. https://www.faststream.gov.uk
Public Service Commission of Canada. (2022). Annual Report 2021–2022. Government of Canada. https://www.canada.ca/en/public-service-commission.html