5–6 ЖАСТАҒЫ АУТИЗМ СПЕКТРІ БҰЗЫЛЫСТАРЫ БАР БАЛАЛАРДЫҢ МӘДЕНИ-ГИГИЕНАЛЫҚ ДАҒДЫЛАРЫН ДАМЫТУДАҒЫ ПРАКТИКАЛЫҚ ӘДІСТЕРДІҢ РӨЛІ

Main Article Content

М. Серікқызы

Аңдатпа

Бұл мақалада аутизм спектрі бұзылыстары бар 5–6 жастағы балаларда мәдени-гигиеналық дағдыларды дамытудағы практикалық әдістердің тиімділігі қарастырылады. Авторлар балалардың когнитивтік, сенсорлық және мінез-құлықтық ерекшеліктерін ескере отырып, оқытуды құрылымдау, визуалды қолдау құралдарын қолдану, әрекетті қадамдарға бөлу және мотивацияны қолдауға негізделген тәсілдердің маңыздылығын дәлелдейді. Теориялық талдау мен ғылыми әдебиеттерге шолу барысында үлгімен көрсету, мінез-құлық тізбектері, қолданбалы мінез-құлық талдауы және әлеуметтік әңгімелер әдістерінің тиімділігі негізделеді. Мақалада ата-аналармен және мамандармен бірлескен жұмыс, оқыту ортасын ұйымдастыру және сенсорлық бейімдеу стратегиялары да қарастырылып, тәжірибелік ұсыныстар беріледі.

Article Details

Журналдың саны
Бөлім
Мақалалар

##submission.citations##

Nikolskaia, O.S., Baenskaia, E.R., & Libling, M.M. (2005). Deti i podrostki s autizmom: Psikhologo-pedagogicheskoe soprovozhdenie [Children and adolescents with autism: Psychological and pedagogical support]. Moscow: Terevinf.

Morozova, S.S., & Okuneva, O.N. (2020). Formirovanie navykov samoobsluzhivaniia u detei s RAS [Development of self-care skills in children with ASD]. Moscow: ARKTI.

Bellini, S., & Akullian, J. (2007). A meta-analysis of video modeling and video self-modeling interventions for children and adolescents with autism spectrum disorders. Exceptional Children, 73(3), 264–287.

Leaf, R., & McEachin, J. (1999). A Work in Progress: Behavior Management Strategies and a Curriculum for Intensive Behavioral Treatment of Autism. New York: DRL Books.

Knight, V., Sartini, E., & Spriggs, A.D. (2015). Evaluating visual activity schedules as evidence-based practice for individuals with autism spectrum disorders. Journal of Autism and Developmental Disorders, 45(1), 157–178.

Cooper, J.O., Heron, T.E., & Heward, W.L. (2020). Applied Behavior Analysis (3rd ed.). Pearson Education.

Vedenina, M.Yu., & Kostin, I.A. (2019). Autichnyi rebenok: problemy v bytu [The autistic child: Challenges in everyday life]. Moscow: Detstvo-Press.

Zhunusova, A.A., Khalykova, B.S., & Rsaldinova, A.K. (2020). Obuchenie detei s rasstroistvami autisticheskogo spektra: printsipy i podkhody [Teaching children with autism spectrum disorders: Principles and approaches]. Almaty.

Ersarina, A.K., Dzhangeldinova, Z.B., & Aitzhanova, R.K. (2020). Spetsialnaia programma razvitiia dlia detei s autizmom [Special development program for children with autism]. Almaty: TP UGNPO.

Gray, C. (2000). Social Stories and Comic Strip Conversations: Unique Methods to Improve Social Understanding. Arlington, TX: Future Horizons.