ЖАСТАР ЖӘНЕ ЖАҢА МЕДИА: Z БУЫНЫНЫҢ АҚПАРАТТЫ ТҰТЫНУ ӘДЕТТЕРІ
Main Article Content
Аңдатпа
Мақалада жастардың ақпаратты қабылдау ерекшеліктері, олардың ақпарат көздері мен контент форматына деген талғамдары, сондай-ақ ақпаратпен өзара әрекеттесу тәсілдері талданады. Әлеуметтік желілердің, жекелендірілген алгоритмдердің және визуалды контенттің (қысқа видеолар, мемдер, инфографика) ақпараттық әлемді қалыптастырудағы рөліне ерекше назар аударылады.Сонымен қатар, ақпаратты үстірт қабылдау, сенімді дереккөздерге деген назардың төмендеуі, жалған ақпараттың таралуы және «ақпараттық көпіршік» әсері сияқты ықтимал қауіптер қарастырылады. Клиптік ойлау феномені мен оның Z ұрпағының сыни талдау қабілетіне ықпалына ерекше назар аударылады. Жастардың үздіксіз ақпарат ағыны мен тез өзгеретін трендтер жағдайында күрделі тақырыптарды терең түсіну қабілетіне қалай әсер ететіні және алынған ақпаратқа саналы көзқарас қалыптастыру мәселелері зерттеледі.Сонымен қатар, дәстүрлі журналистикаға деген сенімнің өзгеруі және оның блогерлермен, инфлюенсерлермен және балама медиа құралдарымен бәсекелестігі қарастырылады. Подкасттар, стористер мен TikTok видеолары сияқты жаңа форматтардың оқиғаларды қабылдауға әсері талданады. Сондай-ақ жастар аудиториясына бейімделу мақсатында бейресми стильді, ойын элементтері мен интерактивті технологияларды қолданатын корпоративтік медиа мен брендтердің рөлі қарастырылады. Z ұрпағының ақпараттық күн тәртібін қалыптастыруға ықпал ететін механизмдер де зерттеледі. Трендтер мен челлендждердің жастар үшін негізгі ақпарат көзіне айналу үрдісі, сондай-ақ әлеуметтік желілердің саяси және азаматтық белсенділікке ықпалы қарастырылады. Цифрлық орта жас ұрпақтың құндылықтары мен сенімдеріне қалай әсер ететіні, ақпараттық платформалар оқиғаларды терең талдауға көмектесе ме, әлде керісінше, оған кедергі келтіре ме деген мәселелер көтеріледі.
Article Details
##submission.citations##
Aitzhanova, A. (2020). Youth and the Information Space: Issues of Media Literacy. Bulletin of Abai Kazakh National Pedagogical University.
Kudaibergenova, G. (2023). Generation Z and Issues of Information Security. Bulletin of Abai Kazakh National Pedagogical University.
Kozhakova, A. (2022). New Media and Youth: The Impact of Visual Content. Bulletin of Al-Farabi Kazakh National University. Journalism Series.
Mukhametova, D. (2021). Positions of Kazakhstani Youth in the Information Space. Kh. Dosmukhamedov Atyrau University.
Tolegenova, S. (2021). The Importance of Media Literacy among Youth. Scientific Journal "Information Security and Communication".
Nurtazina, G. (2022). Visual Content and Media Culture. Academy of Journalism of the Republic of Kazakhstan.
Zhunisbekova, A. (2023). The Social Impact of Information Bubbles. Scientific Journal "Society and Communication".
Kazakhstan Institute for Strategic Studies (KAZISS). (2022). Kazakhstani Youth: Values and Perspectives. Analytical Report.
Tokbergenova, A. (2021). Generation Z and Civic Engagement: In the Context of Social Media. Bulletin of KazNU.
Adilova, A. (2022). Pedagogical Approaches to Fostering Media Literacy. Scientific Works of the Eurasian Humanities Institute.
Zhunisbekova, A. (2023). The Social Impact of Information Bubbles. Scientific Journal "Society and Communication".
Nurtazina, G. (2022). The Culture of Information Communication in the Digital Era. Al-Farabi Kazakh National University Publishing.
Ministry of Information and Social Development of the Republic of Kazakhstan. (2023). Strategy to Improve Media Literacy of Kazakhstani Youth. Nur-Sultan.
Ybyraim, A.O. (2014). Stylistics and Editing. Almaty: Dauir Publishing. – 224 p.
Kuvshinskaya, N.A. (2015). Academic Writing: A Textbook and Practicum. Almaty: LLP “Nurly Alem”. – 240 p.
Dinaeva, B.B., & Sapina, S.M. (2020). Theoretical and Practical Foundations of Academic Literacy. Textbook. – 248 p.
Edil Ospanov. (2014). Academic Writing. Almaty: LLP “Zhibek Zholy”. – 208 p.