ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУ ЖАҒДАЙЫНДА АЛГЕБРАНЫ ОҚЫТУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ

Main Article Content

Анэль Жалгасовна Амангосова

Аңдатпа

Мақалада инклюзивті білім беру жағдайында алгебраны оқытудың теориялық негіздері қарастырылады. Инклюзивті ортада оқушылардың жеке ерекшеліктерін ескере отырып, оқыту үдерісін ұйымдастырудың маңыздылығына назар аударылған. Алгебра пәнінің абстрактілі сипаты оны меңгеруде ерекше тәсілдерді қажет ететінін көрсетеді. Мақала мазмұны білім беру үдерісін теңестіру және әрбір оқушының толыққанды білім алу мүмкіндігін арттыруға бағытталған.

Article Details

Журналдың саны
Бөлім
Мақалалар

##submission.citations##

Dignath, C., et al. Teachers’ beliefs about inclusive education and insights on what contributes to those beliefs: a meta-analytical study. Educational Psychology Review, 2022, Vol. 34, No. 4, pp. 2609–2660.

State Compulsory Education Standard for General Secondary Education (primary, lower secondary, and upper secondary education), approved by the Resolution of the Government of the Republic of Kazakhstan No. 1080 dated August 23, 2012.

Criteria-based assessment system for evaluating the academic achievements of students with special needs in inclusive education settings. Methodological guide. – Astana: National Academy of Education named after Y. Altynsarin, 2016. – 102 p.

Methods for assessing academic achievements of students with special needs in inclusive education settings / Compiled by: A.K. Rsaldinova, A.M. Kemeshova – Almaty: “Orleu” National Center for Professional Development JSC, Institute for Professional Development of Education Leaders of the Republic of Kazakhstan, 2019 – 64 p.