https://qazaqjournal.kz/qjys/issue/feed«Qazaq Journal of Young Scientist» халықаралық ғылыми журналы 2025-09-17T00:50:10+05:00Open Journal Systems<p><strong>«QAZAQ JOURNAL OF YOUNG SCIENTIST» </strong><strong>халықаралық</strong> <strong>ғылыми</strong> <strong>журналы</strong> - жас ғалымдардың өзіндік зерттеулерінің нәтижелерін жариялайтын ашық типті көп пәндік сарапталынатын ғылыми журнал.</p> <p>Журналға студенттердің, магистранттардың, докторанттардың, жоғары оқу орындары мен колледждердің жас оқытушыларының, мектеп мұғалімдерінің, ғылыми ұйымдардың жас ғылыми қызметкерлерінің мақалалары қабылданады.</p> <p><strong>Журнал 2022 жылдан бастап, ай сайын ш</strong><strong>ығады</strong><strong>.</strong></p> <p><strong>Журнал электронды форматта ресми сайтта жарияланады.</strong></p>https://qazaqjournal.kz/qjys/article/view/346STEM-БІЛІМ БЕРУ ТҰЖЫРЫМДАМАСЫН СЫНЫПТАН ТЫС МАТЕМАТИКАЛЫҚ ІС-ШАРАЛАРДА ІСКЕ АСЫРУ2025-09-16T21:22:43+05:00Гүлжайна Бахытжанқызы Айтбайtest@test.test<p><em>STEM (Ғылым, Технология, Инженерия және Математика) білім беру – XXI ғасырдың дағдыларын меңгеруге бағытталған заманауи оқу тәсілі ретінде танылып келеді. Бұл мақалада STEM-білім беру тұжырымдамасын математика пәні бойынша сыныптан тыс іс-шаралар арқылы жүзеге асырудың тиімді жолдары қарастырылады. STEM қағидаттарының теориялық негіздері, математика мен басқа пәндердің өзара байланысы, іске асыру үлгілері (үйірмелер, хакатондар, жобалық жарыстар), нақты елдердегі тәжірибелер және оқушылардың дамуына ықпалы талданады. Сонымен қатар, кездесетін қиындықтар мен оларды шешу жолдары ұсынылады. Мақаланың мақсаты – математика пәнінің сыныптан тыс жұмыстарында STEM элементтерін енгізу бойынша білім берушілерге, мектеп әкімшілігіне және білім саясаты өкілдеріне ғылыми-тәжірибелік ұсыныстар ұсыну.</em></p>2025-09-17T00:00:00+05:00##submission.copyrightStatement##https://qazaqjournal.kz/qjys/article/view/347ТРИГОНОМЕТРИЯ КУРСЫНДА БЕЙІНДІ ОҚЫТУДЫ ҚОЛДАНУ: ОҚУШЫЛАРДЫҢ ЫНТАСЫ МЕН ҮЛГЕРІМІНЕ ӘСЕРІН ТАЛДАУ2025-09-16T21:27:14+05:00Айнұр Бахытқызы Зәкирtest@test.test<p><em>Бұл мақалада тригонометрия курсында бейінді оқытуды қолданудың оқушылардың оқу ынтасы мен академиялық үлгеріміне әсері зерттеледі. Зерттеу барысында дәстүрлі және бейінді оқыту әдістері салыстырылып, олардың оқушылардың пәнге деген қызығушылығы мен білім деңгейіне ықпалы қарастырылады. Эксперименттік зерттеу әдістері қолданылып, оқушылардың мотивациясы мен үлгерімі статистикалық тұрғыдан талданды. Нәтижелер көрсеткендей, бейінді оқыту әдістерін енгізу оқушылардың тригонометрияға деген қызығушылығын арттырып, пәнді меңгеру деңгейін жоғарылатады. Мақалада оқу үрдісін жетілдіру мақсатында бейінді оқытудың тиімді тәсілдері ұсынылады.</em></p>2025-09-17T00:00:00+05:00##submission.copyrightStatement##https://qazaqjournal.kz/qjys/article/view/348ҒАРЫШ ТЕХНОЛОГИЯСЫН БІЛІМ БЕРУ ПРОЦЕСІНДЕ ҚОЛДАНУДЫҢ ӘДІСНАМАСЫ: ЖАҺАНДЫҚ ШОЛУ2025-09-17T00:30:24+05:00Азия Жомартовна Ахмединаtest@test.test<p><em>Бұл мақалада ғарыш технологияларын білім беру жүйесіне енгізудің жаһандық тәсілдері талданады. Спутниктік деректер, виртуалды шындық (VR) және интерактивті модельдеу сияқты құралдардың STEM бағдарламаларына біріктірілуіне назар аударылады. NASA, ESA сияқты жетекші агенттіктердің тәжірибелері, оқушылардың дағдыларын дамытуға әсері және енгізу қиындықтары қарастырылады. Мақсат - халықаралық тәжірибені жинақтау және жергілікті контекстерге бейімдеу үшін негіз қалау.</em></p>2025-09-17T00:00:00+05:00##submission.copyrightStatement##https://qazaqjournal.kz/qjys/article/view/349ШАҒЫН ҒАРЫШ АППАРАТТАРЫ НЕГІЗІНДЕ ФИЗИКАНЫ ОҚЫТУДЫҢ ИННОВАЦИЯЛЫҚ ӘДІСТЕРІ2025-09-17T00:34:42+05:00Ақнұр Әлібекқызы Баблышоваtest@test.test<p><em>Бұл мақалада шағын ғарыш аппараттарының (CubeSat және басқа да микроспутниктердің) физиканы оқытудағы инновациялық рөлі қарастырылады. Әлемдік тәжірибе негізінде олардың білім беру процесінде қолданылуы талданады. Мақалада NASA, ESA, JAXA сияқты жетекші агенттіктердің CubeSat бағдарламалары, АҚШ, Жапония және Еуропа университеттеріндегі жобалар мысал ретінде қарастырылады. Автор шағын ғарыш аппараттары арқылы механика, электромагнетизм, оптика және термодинамика заңдарын тәжірибелік тұрғыда түсіндіру жолдарын ұсынады. Сонымен қатар, жобалық оқыту әдісінде студенттер мен оқушылардың құрастыру, бағдарламалау, орбита параметрлерін есептеу және ғылыми эксперименттер жүргізу арқылы зерттеушілік дағдыларын дамыту тиімділігі ашып көрсетіледі. Қазақстан жағдайында шағын ғарыш аппараттарын білім беру процесіне енгізудің мүмкіндіктері қарастырылып, ұлттық университеттердегі CubeSat бастамалары мен STEM-бағдарламаларды дамыту бағыттары ұсынылады.</em></p>2025-09-17T00:00:00+05:00##submission.copyrightStatement##https://qazaqjournal.kz/qjys/article/view/350ИНФОРМАТИКАДА МӘТІНДІК ЕСЕПТЕРДІ ШЕШУ АЛГОРИТМДЕРІН ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ ӘДІСТЕРІ: ЗАМАНАУИ ЗЕРТТЕУЛЕР МЕН ТӘЖІРИБЕ2025-09-17T00:37:48+05:00Айнұр Нұрлыбекқызы Құралбекtest@test.test<p><em>Бұл мақалада мектептегі информатика пәнінде мәтіндік есептерді шешу әдістерін жүзеге асырудың заманауи тәсілдері қарастырылады. Зерттеуде педагогикалық үлгілер (Parsons есептері, worked examples, PRIMM моделі), кезеңдік қолдау (scaffolding) әдістері, автоматтандырылған құралдар (кодты трассировкалау, автоматты бағалау жүйелері) және жасанды интеллектті пайдалану тәжірибелері жүйеленіп талданады. Соңғы бес жылдағы ғылыми еңбектерге сүйене отырып, аталған әдістердің артықшылықтары мен шектеулері көрсетіліп, олардың білім алушылардың алгоритмдік ойлауын дамытудағы рөлі анықталады. Сонымен қатар, жасанды интеллектті қолданудың жаңа мүмкіндіктері мен тәуекелдері де қарастырылған. Мақалада ұсынылған нәтижелер мұғалімдер мен оқытушыларға әдістемелік қолдау көрсетіп, информатикадағы мәтіндік есептерді оқытудың тиімділігін арттыруға бағытталған.</em></p>2025-09-17T00:00:00+05:00##submission.copyrightStatement##https://qazaqjournal.kz/qjys/article/view/351ХИМИЯНЫ ОҚЫТУДАҒЫ ГЕЙМИФИКАЦИЯ ЖӘНЕ ЖОБАЛАУ ТЕХНОЛОГИЯСЫНЫҢ МҮМКІНДІКТЕРІ: ӘДЕБИЕТТІК ШОЛУ2025-09-17T00:40:11+05:00Гулмира Жұмабекқызы Алтынбекtest@test.test<p><em>Мақалада химияны оқытуда геймификация және жобалық оқытуды біріктіріп қолданудың тиімділігі эксперименттік зерттеу арқылы талданады. Зерттеу Шымкент қаласындағы №23 мектеп-лицейдің 8-сынып оқушылары арасында жүргізілді. Эксперименттік топта химия сабақтары ойын элементтері (ұпайлар, деңгейлер, викториналар, квесттер) және жобалық тапсырмалар (экологиялық және зерттеу жобалары) негізінде өткізілсе, бақылау тобы дәстүрлі әдіспен оқытылды. Нәтижелер көрсеткендей, эксперименттік топ оқушыларының қорытынды тест ұпайлары мен оқу мотивациясы айтарлықтай жоғарылады. Сонымен қатар, олардың топтық жұмысқа қатысу белсенділігі мен коммуникативті дағдылары едәуір дамыды. Статистикалық өңдеу нәтижелері топтар арасындағы айырмашылықтың мәнді екенін (p < 0.05) көрсетті. Зерттеу қорытындысы геймификация мен жобалық оқытуды интеграциялау химия пәнінде оқушылардың мотивациясын арттыруға, білім сапасын жақсартуға және зерттеушілік дағдыларды дамытуға ықпал ететінін дәлелдейді.</em></p>2025-09-17T00:00:00+05:00##submission.copyrightStatement##https://qazaqjournal.kz/qjys/article/view/352БИОЛОГИЯНЫ ОҚЫТУДА ПРОБЛЕМАЛЫҚ ОҚЫТУДЫҢ ТИІМДІЛІГІН ЭКСПЕРИМЕНТТІК ЗЕРТТЕУ2025-09-17T00:43:29+05:00Меруерт Еркінқызы Нұрқожаtest@test.test<p><em>Мақалада биологияны оқытуда проблемалық оқыту технологиясын қолданудың тиімділігі эксперименттік зерттеу негізінде қарастырылады. Зерттеу Өзбекәлі Жәнібеков атындағы Оңтүстік Қазақстан педагогикалық университетінде «Биология педагогін даярлау» мамандығының 1-курс студенттері арасында жүргізілді. Эксперименттік топта сабақтар проблемалық жағдаяттар мен зерттеу тапсырмаларына негізделіп ұйымдастырылса, бақылау тобында дәстүрлі әдістер қолданылды. Нәтижелер көрсеткендей, эксперименттік топ студенттерінің қорытынды тест ұпайлары мен оқу мотивациясы едәуір жоғарылады. Сонымен қатар олардың сыни ойлау, зерттеушілік және коммуникативтік құзыреттері бақылау тобына қарағанда айтарлықтай дамыды. Статистикалық талдау (Стьюденттің t-тесті) топтар арасындағы айырмашылықтың мәнді екенін дәлелдеді (p < 0.01). Зерттеу қорытындысы проблемалық оқыту әдісі биологияны оқытуда білім сапасын жақсартуға, ғылыми-шығармашылық әлеуетті дамытуға және студенттердің пәнге деген қызығушылығын арттыруға ықпал ететінін көрсетеді.</em></p>2025-09-17T00:00:00+05:00##submission.copyrightStatement##https://qazaqjournal.kz/qjys/article/view/353МАТЕМАТИКА ЖӘНЕ ОЙЫН: ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ҚАБІЛЕТТІ ДАМЫТУДЫҢ ИННОВАЦИЯЛЫҚ ЖОЛДАРЫ2025-09-17T00:45:34+05:00Аружан Қыстаубаеваtest@test.test<p><em>Мақалада математиканы оқытуда ойын технологияларын қолдану арқылы оқушылардың шығармашылық қабілетін дамыту мәселесі қарастырылады. Ойын элементтері сабақ үдерісін қызықтырып қана қоймай, оқушылардың танымдық, логикалық және шығармашылық белсенділігін арттыруға ықпал ететіні дәлелденеді. Заманауи білім берудегі ойын әдістерінің түрлерін, маңызын және оларды қолданудың тиімді жолдарын сипаттап, нақты мысалдармен дәйектейді.Зерттеудің өзектілігі – бүгінгі таңда білім беру саласы алдында тұрған басты міндеттердің бірі болып саналатын шығармашылықпен ойлай алатын тұлға тәрбиелеу. Әсіресе, математикалық білім беруде оқушылардың логикалық, сын тұрғысынан ойлау, шығармашылық қабілетін қатар дамыту қажеттілігі артуда. Дегенмен, дәстүрлі әдістер бұл мақсатты толық қамтамасыз ете алмайды. Сондықтан да ойын технологияларын тиімді пайдалану – осы олқылықтың орнын толтыратын инновациялық тәсіл ретінде өзекті болып отыр.</em></p>2025-09-17T00:00:00+05:00##submission.copyrightStatement##https://qazaqjournal.kz/qjys/article/view/354ЖАСАНДЫ ИНТЕЛЛЕКТ ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫ НЕГІЗІНДЕ БОЛАШАҚ ИНФОРМАТИКА МҰҒАЛІМДЕРІНІҢ КӘСІБИ ҚҰЗІРЕТТІЛІГІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ2025-09-17T00:47:53+05:00Жармухамбет Айзадаtest@test.test<p><em>Бұл зерттеу мақаласында жасанды интеллект (ЖИ) технологияларын болашақ информатика пәні мұғалімдерінің кәсіби біліктілігін қалыптастыруға арналған жүйелі жоспар ұсынылады. Зерттеу, болашақ ұстаздар үшін ЖИ-ге байланысты нақты дағдыларды игерудің маңыздылығын көрсетеді. Бұл дағдылар сын тұрғысынан ойлау және этикалық ойлау сияқты адамдық қабілеттермен тығыз байланысты. Жүйелі әдістемелік құжаттарды талдау арқылы, ЖИ технологияларын мұғалімдерді оқыту бағдарламаларына енгізудің жолдары қарастырылады. Бұл жұмыста ЖИ-ды қолданудың артықшылықтары, атап айтқанда, оқу тиімділігін арттыру және оқыту әдістемесін жақсарту мәселелеріне назар аударылады.</em></p>2025-09-17T00:00:00+05:00##submission.copyrightStatement##https://qazaqjournal.kz/qjys/article/view/355ИНСТИТУЦИОНАЛДЫҚ ФАКТОРЛАРДЫҢ ИННОВАЦИЯЛЫҚ ДАМУҒА ЫҚПАЛЫН БАҒАЛАУ2025-09-17T00:50:10+05:00Ғалымжан Мухамбетжанұлы Амидуллаевtest@test.test<p><em>Бұл мақалада институционалдық факторлардың инновациялық экономикалық даму процесіне әсері қарастырылды. Соңғы бес жылдағы ғылыми еңбектерді жүйелеу негізінде саяси тұрақтылық, құқық үстемдігі, мемлекеттік басқару сапасы, ғылыми-зерттеу инфрақұрылымы және нарықтық ортаның рөлі талданды. Халықаралық және ұлттық индекстер арқылы бағалау әдістері, сондай-ақ сандық және сапалық талдау тәсілдері қарастырылды. Скандинавия, Оңтүстік Корея, Қытай және Қазақстан тәжірибесі салыстырмалы түрде зерттелді. Қорытынды бөлімде институционалдық сапаны арттыру және инновациялық экожүйені жетілдіру бойынша ұсыныстар ұсынылды.</em></p>2025-09-17T00:00:00+05:00##submission.copyrightStatement##